על הבלוג

מלכוד 67 היא הנקודה שבה אנחנו תקועים כבר יותר מארבעה עשורים. מעט מדי נעשה על מנת להבין את המלכוד הזה; אף פחות מכך נעשה על מנת להחלץ ממנו. המתקפה על עזה בדצמבר 2008 הדגימה את פוטנציאל ההרס הגלום במלכוד הזה ולכולנו ברור שבהיעדר נוסחה שתתיר את הקשר, "עופרת יצוקה" לא תהיה השלב האחרון במסע ההרס, וההרס העצמי, של מדינת ישראל. המתקפה על עזה המחישה גם באיזו קלות מושתק בישראל, ואף מחוצה לה, הדיון הציבורי האחראי והביקורתי שצריך להתנהל בעיתות משבר לטובת דקלום של דפי מסרים והזדהות חסרת סייגים עם הקולקטיב הלוחם. למעשה, הזירה הציבורית היחידה שבה התקיים דיון ציבורי אינטיליגנטי היו בלוגים ששימשו להעברת מידע שנחסם על ידי כלי התקשורת המסחריים, וכן לפרסום מאמרי דיעה שלא מצאו את מקומם בעיתונות הממוסדת. מטרתו של הבלוג הזה היא להשתלב בדיון הציבורי הזה ולהרחיבו.

כוונתנו איננה להוסיף עוד ערוץ למסירת מידע או לניסוח תשובות לפרופוגנדה הלאומנית. ישנם לא מעט אתרים ובלוגים המיועדים למטרות אלו ואנו מפנים אליהם בקישורים וממליצים לבקר בהם. מלכוד 67 מכוון למלא חלל מקביל אך שונה, והוא העדר במה לדיון מעמיק וניתוח המציאות הפוליטית, גורמיה והאלטרנטיבות לה. לפיכך, נשתדל שלא לפרסם בבלוג זה מידע או מאמרים מסוג "דע מה שתשיב" (למעט פריטים חשובים שלא ניתן למצוא בקלות במקומות אחרים). הבלוג יתמקד בניסיונות לנתח את האירועים במטרה להבין את המלכוד ההרסני ולטפח מחשבה על הדרכים לצאת ממנו.

בהתאם לנ"ל, הבלוג יתנהל לפי שני כללים בסיסיים. ראשית, תגובות לפוסטים יתקבלו בברכה ובלבד שהן מנומקות וענייניות. לפיכך, לא יתפרסמו תגובות שאורכן פחות ממאה מילים (פרט לתיקונים והפניות), או שנוגעות לגופו של אדם ולא של עניין. שנית, מי שמעוניין להעלות טקסט לפרסום בבלוג מוזמן לשלוח אותו ל milkud67@gmail.com.

על הכותבים

מלכוד 67 הוא בלוג קבוצתי. נשמח לצרף כותבים נוספים לשורותינו. על כותבינו הקבועים נמנים:

  • אמיר אנגל: דוקטורנט בחוג ללימודים גרמניים באוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה. עבודת המחקר שלו עוסקת במחשבה ההיסטורית והפוליטית של גרשום שולם
  • עודד נעמן: דוקטורנט בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת הרוורד. מתמחה בפילוסופיה פוליטית
  • לוי ספקטר: דוקטורנט בפילוסופיה באוניברסיטת סטוקהולם
  • אבנר ענבר: דוקטורנט באוניברסיטת שיקגו. עוסק בתולדות המחשבה הפוליטית
  • אסף שרון: דוקרטורנט בפילוסופיה באוניברסיטת סטנפורד